måndag 26 januari 2009

måndag igen...


Den här veckan jobbar Mattias kväll..tråkigt.. men det få gå de med. Idag har vi inte gjort mycket, Alma vakna kl. 9 efter att hon stökat inatt. Efter vi skjutsat pappa till jobbet åkte vi och handla hade fått för mig att det skulle lagas lite mat att frysa in, hade tänkt laga lasagne men när ja kolla datum på plattorna vi hade hemma ångra jag mig, bäst före 07 nånting=0 de var kvar sen vi bodde i lägenheten i stan.
Men jag lagade iaf middag till mig och Alma och för första gången lyckades jag få till nåt hon gilla=) kokt rödspätta med citron och dill sås och potatis, blev riktigt bra, hon åt två portioner=) efter fick hon blåbär/hallon/banan som jag mixat blev också en hit=)
Alma har lyckats slå sig idag, stackars liten, fick märke på kinden upp emot ögat, går ju tyvärr inte att vakta dem jämt och som hon ska upp och stå överallt=/ Nu ska ja ta och göra en gröt till lilltrollet bli välling senare idag efter vi hämtat mattias.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar