fredag 17 april 2009

För ett år sen idag...


Hämtade Maria en stor flodhäst till svägerska för en tur på stan. Sen åkte vi upp till dom, när Daniel kom hem skjutsade han hem mig, Mattias hade då bilen till jobbet ifall han skulle behöva komma hem. Jag var 12 dagar över tiden den här dagen,Alma var beräknad till den 5 April. När jag står och lagar mat och väntar på att Mattias ska komma hem får jag bara känslan av att vattnet kommer gå ikväll.... på kvällen när vi sitter vid tvn känner jag att nu måste jag på toa väl där känner jag hur vattnet börjar sippra. Vid 21 ringer vi förlossningen och dom säger att vi ska komma ner. 21.30 Sitter vi i bilen, åker först till svärmor och lämnar nycklar hem så dom kan mata Agnes.
På förlossningen kollar dom att det är vattenavgång och tar ctg. Värkarna har inte kommit igång så vi får ta in på hotellet eftersom vi ändå skulle få komma vid tolv igen om inget skedde under natten då. På natten får jag inte sova särskilt mycket utan har ont större delen av natten, förvärkar men inga riktiga, patienthotellet var riktigt trevligt och fint=). forts imorgon...
(Tänkte att jag har inte skrivit nån förlossningshistoria allt tog ju så lång tid, så nu delar jag upp det istället=))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar