torsdag 28 maj 2009

Lång trevlig dag!=)

Har nyss ätit middag=0 kollar på kl 21.30. Men blev så idag orkade inte tidigare ikväll för köket såg ut som ett katastrofområde, men min otroligt duktiga sambo hade städat köket när jag kom hem efter att besökt Elin och Samuel och då kändes det lättare att fixa lite krubb.
Så roligt att träffa Elin och Samuel man träffas ju inte särskilt ofta så det är så mysigt att få sitta och snacka skit med varann. Alma kramades med Samuel, mystjejen. Han är då en riktigt stilig liten kille och har ett sånt härligt skratt, och växt har han som tusan sen jag såg honom. Det var andra gången vi träffa killen men nu dröjer det inte så lång tid tills vi får träffa hela familjen igen när dom kommer upp i juli för en längre vistelse. Önskar att vi kunde åka ner men det är ju det där med att köra i stockholm, både jag och Mattias är lite fega inför det, vi har ju visserligen en gps så det skulle kanske gå bra får se i framtiden.
Annars har vi varit och hälsat på Kajsa, hon bakade bullar i väntan på att bebisen ska komma snart eller det är två veckor kvar till datum men man vet ju aldrig, vi får se när den vill komma ut. Spännande att se vad det blir för en sötnos! Alma och deras bebis kommer nog få mycket roligt ihop i framtiden=) Alma kan lära ut en massa bus!
Sen har jag och Mattias varit på långpromenad, gick in till eriks, Mattias ville inte men följde med ändå och så blev det han som handlade en stor ölbägare och fyra små.
Jag och Alma har varit ute på ägorna och gått omkring, ja mycket har vi hunnit med. Alma somnade i bilen på vägen hem från Elin och vaknade inte ens av att jag bytte blöja och tog på pyamas, helt slut mammas sockergryn.
Imorgon blir det kusinerna en stund och sen marknad, jag jobbar delat på lör så det är möjligt det bli en sväng då också om jag inte känner mig allt för trött, på sön jobbar jag 7.30-11, ska hjälpa till på 3 avd,skönt med kortpass, sen blir det massa mammafirande=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar