torsdag 22 oktober 2009

Velat fram och tillbaka..

Om vad det är Alma fått, men det måste vara tänderna ändå för varken jag eller Mattias har blivit nå dåliga. Men att dom ska kunna bli så dåliga i magen av tänderna.. det var precis som när hon hade magsjuka. Igår hade hon lite feber 37,6 bara och var trött men inte idag.
Så vi har lagt magsjuketeorierna åt sidan och ikväll ska Alma till farmor en stund eftersom jag ska till Kramfors för kvällsstudier i 2 tim.
Fick nyss svar på min 5 enhet och fick högsta betyg även på den=) Roligt värre!
Skickade in min 6 enhet och försöker fila på min sjunde med en prinsessa springandes runt mig som kräver uppmärksamhet.
Det är så häftigt vad stor Alma har blivit man kan säga till henne att nu ska vi göra det här..och så springer hon iväg och gör det. Hon förstår så mycket nu och gör sig förstådd genom enstaka ord och uttryck. Hon sjunger bää bää vita lamm(eller hon sjunger bää bää och sen nynnar hon, men åh så vackert!=)) Favoritleken för tillfället är att stå vid handfatet med vatten uppfyllt och kranen på och leka med sina djur, tätta säger hon(tvätta) och då ska hon stå där och leka=) Hoppe hare är också en favorit när hon vill göra den viftar hon med armarna upp och ner och säger boppe boppe, kan alla rörelser till den. Hoppa har hon för ett tag sen också lärt sig och vill göra hela tiden. Hon har också börjat med att hon ska klättra upp överallt och sen ska man hålla i henne och så ska hon "boppa". Vårat lilla charmtroll!

1 kommentar:

  1. Åh! Jag vill bli frisk nu så jag får komma och hälsa på charmtrollet, och även er förstås :p har tenta imorgon och har en simhoppsfri helg, så jag kanske kikar förbi om jag mår bättre så inte ni får någon förkyldning också =) Om det passar er förstås också :P

    SvaraRadera