onsdag 27 januari 2010

Fy sjutton för snö..

Fy för snökaos..riktigt obehagligt..hoppas på att Mattias kan åka hem med sin mor så vi slipper ut något mer idag.
Har jobbat sen lunchat med min Mattias, mysigt att få gå och äta på tu man hand=) Sen har jag hämtat lillälsklingen från dagis. Hon låg ute i snökaoset i vagnen! Det var ju ingen fara med henne och dom kollade ofta till dem som låg och sov ute i vagnen. Men jag tycker att när det är sånt här väder då behöver de väl inte ligga ute i vagnen, jag tyckte det kändes läskigt iaf och vill inte att hon ska vara utomhus i sånt här oväder.
Imorgon kommer skanska hit och tittar på vattenskadan på morgonen.

Det är farmors begravning imorgon och det känns tungt, men det blir nog väldigt fint. Min farmor var den bästa och mest omtänksamma kvinnan i världen, finare människa är jag osäker på att jag kommer att möta igen. Vilket virke dom är byggda av den generationen, tänk vad de har fått arbeta i sina dagar och vi som klagar på att vi alltid arbetar osv. Farmor hann med allt och alla, även när hon hade mycket att göra så hade hon alltid tid för oss barnbarn. Hon är speciell för oss alla eftersom hon engagerade sig i oss alla och visade så mycket kärlek och omsorg. Nu slipper hon ha ont och jag tror nog att hon finns med oss fortfarande på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar