måndag 5 april 2010

5 april..


Detta var det datum Alma var beräknad till för två år sen..men hon stannade ju i magen till den 20. Längtar till hennes två årskalas känns stort att hon blir två år redan.....det går så himla fort!
Mattias ligger och sover ännu, jag och Alma har varit vaken sen halv åtta och sett på manny och byggt med duplo och stoppat klossar i rätt hål. Hon har blivit väldigt duktig på det nu, förut var det massa fusk och klossarna åkte i där de fick plats men nu hamnar de rätt=)
Imorgon är påsken slut och det är dags för vardagen igen, känns rätt så bra ändå. Måste sätta fart med kursen jag håller på med så jag hinner med mig, nu är det bara 2 mån till att jag är ledig!! Hela juni ska det bara njutas och inte behöva tänka på något annat än vad man ska göra just för stunden! Min första semester kan man säga(jobbat hela somrarna innan och varit mammaledig), dock obetald men skitsamma. Pengar är inte allt här i livet vore det de så skulle det vara tragiskt. Hellre hälsan och kärleken än miljoner på banken. (båda hade i och för sig inte varit helt fel;))

1 kommentar: