tisdag 21 april 2009

Forts. kommer idag, fullt upp igår=)

Ja till slut så reagerade Alma inte på droppet så vi kunde fortsätta och dom ökade det rejält, så vid 4 kanske var jag helt öppen. Men då började jag må illa och kräktes. Eftersom jag var öppen allt tog dom bort epiduralen och jag kunde stå igen! Så där stod jag och Mattias dödströtta och jag jätteirriterad på sköterskorna för att det var nya hela tiden, dom som tagit hand om oss när vi kom började jobba igen när vi nyss blivit färdiga. Dom gick ut och in hos oss men sa ingenting och jag tyckte att det var dags att få ut ungen nu, så ja fråga om ja inte skulle lägga mig i stolen igen och krysta;) Fick göra det men jag kände inte mina krystvärkar dom var inte så starka och jag var helt slut, dom bestämde att det skulle bli sugklocka, jag fick bäckenbottensbedövning och sen satte vi igång. En rolig grej som hände under allt det här tumultet var att det stod typ 5 st ur personalen nedanför mig och några av dom står och pratar och skrattar, säkert om nåt helt annat och inte åt mig men jag vänder ansiktet till Mattias och säger högt och irriterat "vad skrattar dom åt, skrattar dom åt mig när jag ligger här och har ont?" och så när läkaren säger till mig vad jag ska göra så lyssnar jag inte på henne utan Mattias får säga till mig och honom lyssnar jag på!=)...haha Jag trodde att jag skulle bli arg och irriterad på Mattias under allt det här men istället ville jag ha honom så nära som det bara gick och frågade om han mådde bra och lyssnade på vad han sa.
Till slut iaf efter mycke om och men kommer hon ut och all smärta bara släpper, Jag får upp henne på bröstet utan att veta att det är en hon då det enda jag brydde mig om just då var att hon mådde bra tills Mattias kommer på att kolla vad det är, då utbrister han " det är en tjej! jag: är det en tjej! tittar på henne och kollar på Mattias med tårar i ögonen det är en Alma visst är det en Alma? Och det var det! Världens vackraste och perfekta lilla prinsessa=) 06.14 föddes hon 4285 g och 54 lång.
Nu har ett år gått och vi har en busig liten ettåring den största skatt vi nånsin fått!

1 kommentar: