söndag 19 april 2009

forts...

Den här dagen för ett år sen började med en resa till förlossningen, kring 8-tiden satte dom igång mig fick värkar och använde lustgas tills värkarna blev så täta utan andningsuppehåll så dom blev tvungna sätta epidural, det här kanske var vid 12 tiden, epiduralen var en befrielse men tyvärr satte den sig fel och jag blev förlamad i mitt ena ben. Det gjorde så att jag inte kunde stå eller gå. Sedan fick dom stänga av och på droppet för att Alma mådde dåligt av det. Sent på kvällen var det ett tag på tal om kejsarsnitt men då kom en bra sköterska och bestämde att vi skulle fortsätta försöka. Under den här tiden var jag och Mattias nästan övertygade om att det skulle bli kejsarsnitt, vi ville bara att det skulle hända nåt var så trötta. Vi trodde aldrig att det skulle ta sån tid....

Idag har vi haft lite kalas här på kvällen=) Almas farfar och Lena och gammelfaster och gammelfarmor har varit här, bra att dela upp det lite=) Alma har fått en gigantisk rutchkana som man kan sätta slang på och få en vattenrutchkana, den blir kul till sommaren. Fick ett guldhalsband, egna fina bestick och ett jättefint tallricksset=)
Gick bra att jobba i helgen men nu är man trött, nu ska vi få i oss lite mat och se på filip och fredrik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar