tisdag 19 januari 2010

Allt ska kosta..

Jag och min sambo verkar vara otursförföljda för tillfället. Känns som att allt händer precis nu..
I nyår fick vi en vattenläcka i huset som måste åtgärdas, tur att man är rätt försäkrad men det kommer ju ändå att kosta en del, det enda man kan göra är att försöka se det positiva, att vi inte hade hunnit renovera där och lagt nytt golv + att nu kan mina planer på att riva köket där skrida till verket och bli fint, toaletten kan få ny golvmatta och ommålat. Får se hur det blir där uppe också om vi ska göra om och fixa så det blir ett till rum där eller om det får vara som det är.
Taket på nedervåningen dock som jag stått och målat med stora gravidmagen känns lite surt, nog för att det eftersom det är så pass nymålat helt går på försäkringen men jobbigt känns det.
Idag besiktade jag bilen och fick två anmärkningar att åtgärda. Det återstår att se där om det är något Mattias pappa kan hjälpa oss med annars blir det verkstad..och det lär ju givetvis också kosta.
Vad kommer härnäst?
Dålig början på 2010 med hjärtesorg och ruinering men man kan hoppas mitten och slutet blir bättre. Man får också vara tacksam för det man har. Min underbara dotter och sambo och all fantastisk familj och vänner som finns där för oss som stöd när det behövs. Jag ska ju bli faster igen för tredje gången i Juli också och det känns otroligt spännande att se vem som tittar ut den här gången=)
Sitter och försöker plugga just nu men det är så mycket som snurrar i huvudet. Alma är på dagis och när jag hämtat henne idag ska hon till mormor för jag ska jobba kväll 15-20. Kan ju behövas lite cash som strömmar in just nu...morr..aargh..

1 kommentar:

  1. Ja du har verkligen inte haft en kul början på året, förutom det med att du blir faster igen då...=)
    Pengar pengar aldrig får man behålla dom...
    Kram!

    SvaraRadera