torsdag 21 januari 2010

Jobb, shopping och rensat lillans kläder..

Idag har jag varit och jobbat halva dagen, är så roligt emellenåt att åka till jobbet istället för att plugga. Efter jobbet gick jag på stan en sväng eftersom Alma sover på dagis mellan 12-13.30 var det ingen vits att hämta henne då.
De hade jättebra rea på lindex nu och jag kom hem med en påse full, köp två betala för 1=) Hade fått presentkort där till Alma av mamma och pappa i julklapp. Blev nöjd med alla kläderna men ett par byxor blev jag speciellt nöjd med, ett par skitcoola jeans=)
Nyss har jag rensat ur Almas garderob, 2 fulla påsar, herregud vad kläder ungen har! När jag lägger undan Almas kläder känns det alltid lite tungt, alla dessa söta små kläder vissa har man knappt hunnit använda och vissa favoriter som är svåra att lägga undan! Men de kommer väl till användning igen om några år kanske?!
Alma har blivit en så stor tjej, hon snackar som bara den nu och sätter ihop ord och gör sig förstådd. Hon kommer ihåg massa saker som man inte tror hon ska ha registrerat. Lite lustig sak hon gör just nu är att hon tagit efter kusinen Robin som säger mammamaria och kallar mig för det ibland så vi har börjat försöka få henne att säga mammaJohanna och ibland gör hon det=)
Ska börja fundera på någon mat nu, Mattias slutar 17.15 idag.
Ny spännande dag imorgon och härliga fredag dessutom, förstår inte vart veckan tagit vägen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar